L’Institut d’Estudis Ilerdencs viatjarà ‘De París a Nova York’ de la mà dels gravats de la Col·lecció Gelonch Viladegut

08/04/2022
El Museu de Lleida i l’IEI són al capdavant d’una mostra itinerant que compta amb la col·laboració del col·leccionista i impulsor del projecte i que es podrà veure a la Zona Zero del 21 d’abril al 19 de juny

Presenta una selecció de peces de mitjans del segle XIX fins a finals del segle XX de creadors com ara Arp, Canals, Casas, Corot, Delacroix, Ernst, Guinovart, Le Corbusier, Lichtenstein, Matisse, Miró, Picasso, Ponç, Renoir, Rodin,  Tàpies, Tharrats, Togores, Utrillo o Warhol.

 

L’Institut d’Estudis Ilerdencs acollirà, del 21 d’abril al 19 de juny, l’exposició ‘De París a Nova York. Gravats de la Col·lecció Gelonch Viladegut’.

Es tracta d’una mostra itinerant que ara s’instal·larà a la Zona Zero de l’IEI. L’estada a Lleida de la mostra ‘De París a Nova York’ compta amb l’organització de la Diputació de Lleida a través de l’IEI i del Museu de Lleida, que té les obres en dipòsit definitiu des de març de 2020. Es compta, a més, amb la col·laboració d’Antoni Gelonch Viladegut, comissari del projecte.

L’exposició presenta una selecció de gravats de mitjans del segle XIX fins a finals del segle XX i pretén il·lustrar l’evolució que va experimentar el gravat com a llenguatge i tècnica utilitzat pels artistes d’aquella època, alhora que ens apropa al context històric dels moviments artístics més destacats d’aquell període, caracteritzat per una revolució permanent de l’art, així com per la transició del centre de creació artística i del mercat de l’art de París a Nova York, la nova capital artística del segle XX. Així, aplega peces de noms com ara Arp, Canals, Casas, Corot, Delacroix, Ernst, Guinovart, Lichtenstein, Matisse, Miró, Picasso, Ponç, Renoir, Rodin, Tàpies, Tharrats, Togores, Utrillo o Warhol.

Un interessant repàs que ens descobreix com grans artistes, vinculats principalment a la pintura, van utilitzar també el gravat com a via per difondre la seva obra i ampliar les expectatives de mercat.

L’exposició està estructurada en cinc àmbits temàtics al voltant de la reflexió i de les obres dels millors artistes de l’època: El París del segle XIX: El centre de l’art (1840-1900); Artistes nostres a París al tombant de segle (1890-1930); El París de les avantguardes (1900-1950); Artistes catalans a la recerca de... (1950-1975): El paper del Cercle Maillol; i L’odissea americana: Nova York, la nova capital de l’art (1950-...).