Actualitat
La pedagoga Mar Galceran enceta el periple per l’Institut d’Estudis Ilerdencs del cicle de conferències de l’IREL per al curs 2023-24
08/02/2024
Les altres dos sessions que acollirà l’Aula Magna de l’IEI tindran lloc els dies 14 de març, amb Joan Ordi, i 11 d’abril, amb Teodor Suau, que tancarà el cicle
La pedagoga Mar Galceran ha inaugurat, aquest dijous, el periple per l’Institut d’Estudis Ilerdencs del cicle de conferències de l’IREL (Institut de Recerca i Estudis Religiosos de Lleida) per aquest curs 2023-2024, que té com a tema ‘Aprendre’. El director de l’IEI, Andreu Vàzquez, ha donat la benvinguda a tots els presents assegurant que l’Institut d’Estudis Ilerdencs és “la casa de tothom”.
Mar Galceran ha parlat sobre ‘Aprendre a estimar’, en una sessió que ha estat la quarta de les set que formen el cicle i la primera de les tres que tenen com a escenari l’Aula Magna de l’IEI. Així, la següent tindrà lloc el 14 de març i anirà a càrrec del professor de filosofia Joan Ordi, que parlarà sobre el tema ‘Aprendre a pensar’, mentre que la sessió de cloenda està programada per a l’11 d’abril amb el teòleg Teodor Suau i ‘Amatents a l’escolta de Déu’. En tots dos casos les xarrades se celebraran a les 18.00 hores.
El cicle de conferències de l’IREL es va posar en marxa el 2 de novembre passat a la Sala d’actes del Rectorat de la Universitat de Lleida amb la lliçó inaugural que va oferir el professor i filòsof Gregorio Luri, titulada ‘Aprendre de la vida’. La seu de l’IREL va acollir les tres sessions següents, amb la psicòloga Natàlia Méndez i ‘Aprendre del sofriment’, la sociòloga Maria José Rosell (‘Aprendre dels pobres’) i la pediatra i psicòloga Montse Esquerda (‘Aprendre a conviure’).
L’organització del cicle té al capdavant l’IREL amb el suport de la UdL, l’IEI, la Diputació de Lleida i la Fundació Joan Maragall, tot plegat sota la coordinació de Joan Busqueta, David Jou, Josep Maria Forné, Manel Mercadé i Ramon Prat. En aquesta edició s’han volgut plantejar, entre d’altres qüestions, d’on aprenem i per què aprenem els humans, més enllà de l’aprenentatge que rebem en l’entorn familiar i escolar de la infància i la joventut.