Ignasi Ribas porta els exoplanetes a la segona de les cinc sessions programades dins el cicle Ciència a l’IEI

08/03/2022

El cicle Ciència a l’IEI ha celebrat aquest dimarts la seva segona sessió, que ha tingut com a protagonista Ignasi Ribas amb la xarrada ‘Exoplanetes: a la recerca d’una altra Terra’. La conferència ha estat presentada per Ramon Drudis i s’ha pogut seguir presencialment a l’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs i via streaming a través del canal culturaiei.cat.

Ignasi Ribas és director de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i investigador a l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE), que pertany al Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Llicenciat i doctor en Física per la Universitat de Barcelona (UB), és expert en la recerca sobre els exoplanetes i participa activament en projectes d’instrumentació per a la descoberta i la caracterització de nous planetes semblants a la Terra, com Carmenes, del qual és l’investigador principal, i en les missions espacials Cheops, Plato i Ariel, de l’Agència Espacial Europea. Ha estat president de la Divisió d’Estrelles i Física Estel·lar de la Unió Astronòmica Internacional. Ha publicat més de 230 treballs de recerca en revistes internacionals.

Ciència a l’IEI és un cicle organitzat per la Secció de Ciències Experimentals, Matemàtiques i Tecnologies que ofereix un total de cinc xarrades al llarg del mes de març. Les tres restants arribaran el dimarts 15, amb Fèlix Ritort, que parlarà sobre ‘Premi Nobel de Física 2021 a la complexitat: del canvi climàtic al descobriment d’una nova organització de la matèria’; el dimarts 22, amb Manel Esteller i ‘Epigenètica a la salut i a la malaltia’; i el dimarts 29, amb Álvaro de Gracia i ‘Recerca en eficiència energètica de l’edificació. Les parets es mouen!’. Les jornades es van inaugurar la setmana passada amb ‘Són útils les matemàtiques?’, a càrrec del professor Julià Cufí.