El projecte ‘El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial’ inicia la segona fase amb un seminari de treball al Museu de Lleida sota l’impuls de l’IEI

09/02/2022
 El projecte ‘El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial’ inicia la segona fase amb un seminari de treball al Museu de Lleida sota l’impuls de l’IEI

Organitzada per la Secció de Sociologia i Educació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, l’activitat se celebrarà aquest dissabte dia 12

L’objectiu és potenciar la transformació de les pràctiques educatives de les entitats participants, de manera que s’alineen amb els ODS de l’Agenda 2030

El Museu de Lleida acollirà aquest dissabte, 12 de febrer, un seminari de treball en el qual participaran una desena d’entitats de les comarques de Lleida que treballen al voltant del patrimoni cultural i natural.

Aquest seminari s’emmarca dins el projecte ‘El Patrimoni, eina educativa al servei del desenvolupament territorial. La dimensió educativa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en relació amb el patrimoni’, i està impulsat per la Secció de Sociologia i Educació de l’Institut d’Estudis Ilerdencs.

L’objectiu principal de l’activitat és potenciar la transformació de les pràctiques educatives de les entitats que hi participen, de manera que puguin ser alineades amb l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. El projecte compta amb l’assessorament especialitzat de Gemma Carbó i Roser Servalls, directora i tècnica d’educació respectivament del Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí.

La celebració d’aquest seminari suposa l’inici de la segona fase del projecte, que es desenvolupa des del 2019. Durant la primera fase, es van portar a terme diferents seminaris de treball amb les entitats i es va organitzar la conferència ‘Otras miradas a la Agenda 2030: el patrimonio y sus valores educativos’, a càrrec de Maider Maraña, directora de la fundació Baketik. Els resultats del treball desenvolupat en aquesta fase es van presentar al FES, el Festival d’Educació per la Sostenibilitat, organitzat pel Museu de la Vida Rural.

La segona fase del projecte té per objectiu passar del coneixement teòric dels ODS a l’aplicació pràctica, aprofundint en els objectius d’aprenentatge específics dels ODS i com aquests es poden incorporar a les pràctiques educatives. Està previst realitzar un segon seminari de treball amb les entitats, organitzar una jornada oberta al públic i crear una publicació que reculli tota l’experiència del projecte.