La Diputació i l’IEI impregnen l’any nou d’optimisme amb el concert Preludi 22 de l’Orquestra Julià Carbonell a Alcoletge

08/01/2022
La música de ball ha estat l'eix del programa d'una iniciativa que Joan Talarn, que ha assistit al concert juntament amb la consellera Violant Cervera, assegura que ja és una tradició d'aquestes dates

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha assistit aquest dissabte al concert Preludi 22 que l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, dirigida per Alfons Reverté, ha ofert al Pavelló Ramon Pascual d'Alcoletge. L'acte, organitzat per l'Institut d'Estudis Ilerdencs, ha comptat amb l'assistència de la consellera de Drets Socials de la Generalitat, Violant Cervera.
Talarn, que ha estat acompanyat per Estefania Rufach, vicepresidenta segona de la Diputació i vicepresidenta de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, per Ferran Accensi, vicepresident quart de la Diputació, pels diputats Rosa Maria Perelló i Eloi Bergós, i per Joan Josep Ardanuy, director de l'IEI, ha estat rebut per Josep Maria Gras, alcalde d'Alcoletge, i pel director de la formació
musical, Alfons Reverté, a més de la resta de la corporació municipal. Per la seva part, Violant Cervera ha estat acompanyada per Joan Segura, director dels Serveis Territorials de Drets Socials a Lleida.
Tal com ha recordat Joan Talarn en la seva intervenció de presentació de Preludi 22, el concert d'avui a Alcoletge confirma "una tradició de l'IEI per a les nostres comarques", consistent en iniciar cada any nou amb música des d'una de les poblacions de la nostra
demarcació.
Així, Preludi 22 és la proposta de l'Orquestra Julià Carbonell per començar un cicle de 365 dies "amb els millors dels ànims i les predisposicions", i pren el relleu de Preludi 21, el concert que va inaugurar aquesta iniciativa l'any passat i que va tenir com a escenari la ciutat de
Tremp. Tot plegat, ha subratllat Talarn, emmarcat dins l'ADN de la Diputació de Lleida i de l'IEI de tenir present "tot el territori en totes i cadascuna de les propostes i dels ajuts econòmics al foment de la cultura".
En aquest sentit, el president s'ha referit a Alcoletge, una població amb menys de 4.000 habitants i molt propera a la capital, com a exemple de municipi dotat d'equipaments polivalents i d'una força cultural pròpia amb capacitat d'acollir i organitzar activitats socials que transcendeixen el seu marc territorial més
proper.
Joan Talarn ha acabat fent una referència al programa de Preludi 22, centrat en la música de ball, un fet que du un missatge en forma de desig per aquest 2022: que es pugui recuperar el ball, una activitat que requereix d'interacció i de contacte interpersonal, elements que "tant trobem a faltar darrerament".

La música de ball ha estat, doncs, l'eix del repertori d'un concert que s'ha pogut seguir en directe per Lleida TV i que vol ser un preàmbul musical i una invitació a l'optimisme de cara a l'any que
comença. El programa ha fet una repassada a peces que al llarg de la història s'han ballat a les places i als salons d'arreu, composicions força conegudes i de tots els estils.
Així, la primera part del concert ha inclòs Música pels Reials Focs Artificials, de Georg Friedrich Händel;
la Simfonia núm. 8 de Ludwig van Beethoven, Els comediants (Dimitri Kavalevsky), Sarabanda i Giga (Arcangelo Corelli), Dansa Hongaresa núm. 5 (Johannes Brahms), Dansa de Moravia núm. 3 (Leos Janacek), Dansa Eslava núm. 8 (Antonin Dvorak), Recordant Vic (Joaquim Serra), l'Aragonaise, suite núm. 1 de Carmen i l'Arlesienne, totes dues de Georges Bizet. A la segona part s'han interpretat El Danubi Blau i Tritsch-Tratsch, ambdues de Johan Strauss fill, Samsó i Dalila (Camile Saint-Saëns), L'habanera de Carmen (Georges Bizet), Rodeo (Aaron Copland) i Grease (Casey-Jacobs).